O mnie

Moje zdjęcie
TimeMashinka to wehikuł czasu. Czasu dzieciństwa. Przewozi dzieci mądrze i śmiesznie przez drogę pełną zakrętów i dziur. Wehikuł czasu ma tylko jednego kierowcę i tylko jednego bohatera - Dziecko.

sobota, 8 września 2012

Maraton marabuta


Tydzień w domu wariatów na boku. Okazuje się, że nawet w takich okolicznościach przyrody potrzebne są reguły. Wypracowaliśmy jedną niezwykle ważną: jedno mamine kolano jest Milana, drugie jest Inki. Amen. Inaczej były wojny z rękoczynami i "zęboczynami" włącznie.
Stwierdziłam, że ciężko wychowywać trzylatka (prawie cztero-) domowymi metodami. Pół biedy, jak oba dzieciaki są na chodzie. Bawią się razem, dokądś idziemy, coś załatwiamy, malujemy, biegamy, itp. Ale jak Inka idzie w ciągu dnia spać, musi być cicho. A ja muszę zrobić obiad, w końcu odkurzyć, wstawić pralkę, itd. Co ma robić biedny Milan? Sadzam go przed TV i zapuszczam bajki. Wstyd mi, bo chciałabym być fajną i mądrą mamą (a nie tylko fajną), ale co robić? Mam sprzątać i gotować w nocy? Ratunku... I tak mój kochany syn siedzi przed pudłem i gapi się w telewizyjne frytki z keczupem. Fuj. O tej porze leci naprawdę mało wartościowych bajek.
Muszę coś wymyśleć. Jutro niedziela. Mam cały dzień na plan. W poniedziałek próba generalna :)

Dziś ostatni wierszyk dla Fundacji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego MARSZ ZEBRY. Rzecz o ambitnym marabucie.





MARATON MARABUTA

Poszedł o zakład marabut
Że wygra z gepardem do Prabut
W wyścigu pieszym z Iławy
Chcąc uszczknąć z gepardziej sławy

Zrzuciły się marabuty
Chwackiemu koledze na buty
By biegi mógł śmiałek trenować
I mięśnie ud podbudować

Do startu, gotowi, ruszyli!
I jasne było po chwili
Że nasz poczciwy marabut
Przybiegnie drugi do Prabut

Marabut się nie zniechęca
To mięknie, to się rozkręca
Sunie jak czołg prawą stroną
Szosą słońcem suszoną

Ptak pierwszy dociera do mety!
Sensacja! A gepard? Niestety
Przykry go spotkał wypadek
Jak zeznał naoczny świadek

Kłusował kot lewą stroną
I karę zapłacił wnet słoną
Zgarnął go Fiat na swój zderzak
I poniósł w kierunku Zgierza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz