O mnie

Moje zdjęcie
TimeMashinka to wehikuł czasu. Czasu dzieciństwa. Przewozi dzieci mądrze i śmiesznie przez drogę pełną zakrętów i dziur. Wehikuł czasu ma tylko jednego kierowcę i tylko jednego bohatera - Dziecko.

sobota, 30 czerwca 2012

PTASI MÓŻDŻEK / Spatzenhirn


Przy okazji tego wierszyka po raz n-ty okazało się, że polski i niemiecki to czasem dwie kromki chleba z jednej kanapki. Jak się po polsku idzie gęsiego, to po niemiecku jest Gaensemarsch. Jak po polsku się mówi ptasi móżdżek, to po niemiecku identycznie - Spatzenhirn. Takie przykłady można mnożyć. Ja osobiście mam fantastyczne uczucie, że jesteśmy nadspodziewanie blisko.



A teraz sam tekst dla tych, którzy nie mają monitora 50" HD:

************************************************


PTASI MÓŻDŻEK

Wraca kurczak z mokrym dziobem
Płacze rzewnie już za progiem
„Wieprz mnie nazwał móżdżkiem ptasim!
Wszyscy mnie wyśmiali w klasie!”

Mama kura, typ domowej
Woła syna, niech opowie
Kurczak kuca koło kwoki
„Gra to była w quasi-skoki

Nie wiedziałem, o co chodzi,
Po co, na co, czy to szkodzi
Więc pytałem i pytałem
I przezwisko tak dostałem”

Kura drapie się w sam czubek
Marszczy swój zafrapowany dzióbek
„Synu, ujmy na honorze
Kurzym tutaj być nie może

Jesteś kurą czyli ptakiem
Mózg masz ptasi, no bo jaki?
Kurze szpony, piórka w ciapki
A na starość kurze łapki

Tak w przenośni, jeszcze chwilka
Z larwy zmienisz się w motylka
Wszak kogutem kiedyś będziesz
Na tacinej grzędzie siędziesz

Szkołę kończysz lada moment
Jako kurczę uzdolnione
Z góry na dół same piątki
Nawet szóstek ze dwa rządki

Potem kurniwersytet, świat cały...
Wszystko w głowie twej, mój mały
Ptasi móżdżek więc posiadać
To skarb istny, a nie wada

************************************************

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz